Știri financiare – achiziții
Pepsi și sifonul prebiotic
Companiile din industria alimentară și a băuturilor sunt rareori vedete pe piețele financiare și, să recunoaștem, motivul e simplu: sunt previzibil de plicticoase. Creștere lentă, activități banale – exact genul de afaceri care te fac să caști elegant la întâlnirile de investiții. Dar iată că astăzi avem privilegiul unei excepții demne de atenția noastră.
Piața băuturilor, deși aparent monotonă, este de fapt o afacere cu marje impresionante. Una dintre aceste faze este actualul boom al sifonului prebiotic, iar Pepsi, pariază că această modă va continua să prospere în ciuda declinului general al consumului de băuturi carbogazoase. 📊
În această ecuație efervescentă, Pepsi va achiziționa Poppi pentru suma de 1,95 miliarde de dolari. Până în 2023, Poppi se laudă cu vânzări anuale de peste 100 de milioane de dolari și, judecând după prezența sa în două reclame consecutive la Super Bowl, compania pare să aibă atât resurse financiare consistente, cât și ambiția de a cuceri un public mai larg pentru produsele sale. Evident, nimeni nu cheltuiește pe reclamă la Super Bowl dacă intenționează să rămână un secret bine păstrat. 📺️
Totuși, piața este destul de aglomerată, cu rivalul Olipop evaluat recent la 1,85 miliarde de dolari după ultima rundă de finanțare, și cu Coca-Cola care și-a lansat propria marcă, Simply Pop. În acest context, Pepsi beneficiază de avantajul diversificării globale, dar rămâne de văzut dacă Poppi va fi catalizatorul miraculos pe care îl caută investitorii optimiști. Vom afla în timp – același timp care transformă și cel mai bun sifon într-o băutură plată. 🤔

sursa: google finance
Temerile legate de recesiune și îngrijorările privind comportamentul consumatorului american plutesc în aer. Vânzările cu amănuntul au crescut cu doar 0,2% față de luna precedentă în februarie, cheltuielile generale fiind sub așteptări. Un sondaj al New York Fed indică faptul că tot mai mulți americani se așteaptă la respingerea cererilor de credit, iar Forever 21 a intrat în faliment, ultimul dintr-o serie de retaileri care cad precum popicele.
Macroeconomie – SUA
Vânzările urcă, dar entuziasmul😴 lipsește – economia SUA dă semne de oboseală?
Vânzările cu amănuntul americane au crescut în luna februarie. Creșterea de doar 0,2% a dezamăgit economiștii care anticipau un robust 0,6%, iar vestea devine și mai puțin încurajatoare când aflăm că rezultatul din ianuarie a fost revizuit în jos, de la un deja sumbru -0,9% la un și mai îngrijorător -1,2%.

sursa: tradingeconomics
Performanța din ianuarie s-a dovedit a fi cea mai slabă a anului – deși, să fim sinceri, concurența nu era foarte acerbă având în vedere că vorbim doar despre prima lună.
După publicarea raportului, dolarul și-a redus pierderile intraday încearcând să nu se scufunde complet. Indicele USD se tranzacționa la 103,51, în scădere cu 0,08%, după ce în prima parte a zilei coborâse până la 103,30 – o fluctuație care, în lumea valutară, este echivalentul unei drame.

sursa: tradingeconomics
În același timp, un consum mai slab poate pune presiune pe marjele sectorului de consum, afectând acțiunile companiilor precum Walmart, Target și Amazon – giganți ai comerțului care simt fiecare oscilație a comportamentului consumatorilor.
Dacă această tendință continuă, ar putea semnala o încetinire a economiei SUA …